Stomatologia zachowawcza

Stomatologia zachowawcza jest dziedziną, która obejmuje badania kontrolne jamy ustnej, zabiegi profilaktyczne oraz leczenie próchnicy. W czasie każdej wizyty nasi dentyści przeprowadzają szczegółowy wywiad z każdym Pacjentem. Na podstawie uzyskanych informacji opracowują indywidualny plan leczenia. Doradzają także, w jaki sposób dbać o higienę jamy ustnej, aby uniknąć szkodliwego działania bakterii oraz wzmocnić struktury zębów. Zapraszamy na następujące zabiegi:
• higienizacja zębów (skaling, piaskowanie, polerowanie, fluoryzacja);
• lakowanie zębów;
• wypełnienia regeneracyjne, kompozytowe i czasowe.

Stosowane przez nas metody są małoinwazyjne, a na życzenie Pacjenta leczenie odbywa się w znieczuleniu miejscowym.

Leczenie próchnicy – podstawa stomatologii zachowawczej

W ramach stomatologii zachowawczej zajmujemy się diagnostyką oraz leczeniem próchnicy i jej powikłań. Ta powszechna choroba objawia się białymi lub ciemnymi plamami na szkliwie, które pojawiają się w wyniku działania bakterii rozkładających cukry. Powoduje także ubytki, dolegliwości bólowe i nadwrażliwość zębów. Ponadto próchnica ma wpływ na zdrowie całego organizmu. Drobnoustroje, które ją wywołują, przyczyniają się też do powstawania innych schorzeń, takich jak choroby serca czy nerek.

Wypełnianie ubytków próchnicowych często musi zostać poprzedzone leczeniem kanałowym. Następnie wykorzystujemy nowoczesne wypełnienia kompozytowe. Pozwalają one na odbudowę kształtu i koloru zęba, który w efekcie wygląda jak naturalne uzębienie. Oferujemy także możliwość protetycznego odbudowania bardzo zniszczonych zębów. W leczeniu próchnicy stosowane są też metody alternatywne, m.in. ICON, ozonoterapia, abrazja powietrzna i metoda laserowa.

W ramach profilaktyki nasi lekarze zalecają dbałość o higienę jamy ustnej oraz zdrową dietę, która zakłada unikanie cukru i częste spożywanie produktów bogatych w białko, wapń oraz witaminy A, C i D.

Nasze usługi