> Chirurgia-stomatologiczna

Chirurgia stomatologiczna

Chirurgia stomatologiczna w Kamieniu Pomorskim

Chirurgia stomatologiczna w Klinice Stomatologii i Estetyki Twarzy w Kamieniu Pomorskim nie bez przyczyny zajmuje jedno z ostatnich miejsc w wymienionych przez nas specjalizacjach. Przyczyną nie są oczywiście niewystarczające umiejętności dentystów, którzy pracują w gabinecie. Jesteśmy przekonani o tym, że usunięcie zęba to po prostu skrajność, jeśli chodzi o praktykę stomatologiczną. Usuwanie zęba w naszym gabinecie stomatologicznym proponujemy Pacjentom w ostateczności, kiedy już nie ma możliwości podjęcia innego skutecznego leczenia: hemisekcji (usunięcie części zęba), resekcji (obcięcia wierzchołka korzenia), radektomii (obcięcia jednego korzenia).

Ekstrakcje ósemek i inne zabiegi

Konieczność ekstrakcji zęba, którą zajmuje się chirurgia stomatologiczna, nie zawsze wiąże się z jego chorobą. Po pomoc zwracają się też Pacjenci po wypadach czy urazach. Częstym problemem są również ósemki, czyli tzw. zęby mądrości, których jako zębów zatrzymanych czasem nie widać, a niestety mogą powodować różnego rodzaju dolegliwości. Niektóre ósemki wyżynają się normalnie tak jak inne zęby. Inne są zębami zatrzymanymi w kości, częściowo lub całkowicie niewidocznymi. W takich przypadkach jest konieczne operacyjne usunięcie zęba, czyli tzw. dłutowanie. Zadaniem chirurga w porozumieniu z Pacjentem jest ocena, czy dany ząb należy poddać ekstrakcji, czy zadecydować się na inne metody. Zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej są wykonywane pod znieczuleniem, aby zminimalizować dyskomfort osoby leczonej.

Jeżeli nie możemy zachować własnego zęba Pacjenta, pozostaje zawsze możliwość wstawienia sztucznego implantu, który wyglądem i funkcjonalnością nie ustępuje naturalnemu uzębieniu, lub innego uzupełnienia protetycznego.

Nasze usługi