Wszczepienie implantu - czy to opcja dla każdego?

implant zębowyCoraz więcej osób decyduje się na wszczepienie implantów stomatologicznych, które są uważane za jedno z najlepszych rozwiązań w przypadku braku zębów. Implanty dają pacjentom poczucie komfortu i pewności siebie, a także poprawiają funkcjonowanie jamy ustnej. Czy jednak wszyscy mogą skorzystać z tego rodzaju leczenia?

Kandydaci do wszczepienia implantów

Nie każdy pacjent jest odpowiednim kandydatem do wszczepienia implantów stomatologicznych. Przede wszystkim, osoba musi posiadać wystarczającą ilość kości w szczęce, aby umożliwić stabilne osadzenie implantu. W niektórych przypadkach konieczne może być przeprowadzenie dodatkowych zabiegów, takich jak regeneracja kości czy podniesienie zatoki szczękowej. Ponadto, pacjenci powinni być w dobrym stanie zdrowia ogólnego oraz nie cierpieć na choroby przeciwwskazujące wszczepienie implantów, takie jak niekontrolowana cukrzyca czy choroby serca. Ważne jest również utrzymanie prawidłowej higieny jamy ustnej i regularne wizyty u dentysty.

Jeśli zastanawiasz się nad wszczepieniem implantów w Kamieniu Pomorskim, zapraszamy do naszego gabinetu stomatologicznego.

Czas trwania leczenia i koszty

Leczenie z użyciem implantów stomatologicznych jest procesem wieloetapowym, który może trwać od kilku miesięcy do nawet ponad roku. Na czas trwania leczenia wpływa wiele czynników, takich jak stan zdrowia pacjenta, rodzaj implantu czy ilość brakujących zębów. W pierwszym etapie leczenia wszczepia się implant do kości szczęki, a następnie odczekuje się około 3 do 6 miesięcy, aby doszło do zrostu kości z implantem. Po tym czasie przeprowadza się zabieg odsłonięcia implantu i montażu łącznika protetycznego, na którym osadzona zostanie korona protetyczna. W międzyczasie pacjent nosi tymczasowe uzupełnienie protetyczne.

Koszt wszczepienia implantów stomatologicznych może być dla niektórych osób barierą, gdyż jest to jedna z droższych metod leczenia braków zębowych. Cena implantu zależy od wielu czynników, takich jak marka i rodzaj implantu, ilość brakujących zębów czy dodatkowe zabiegi konieczne przed wszczepieniem implantu. Warto jednak pamiętać, że jest to inwestycja w długotrwałe i komfortowe rozwiązanie problemu brakujących zębów.